Presunúť na hlavný obsah

Film Lepší profil vyvolal diskusiu: Tisícky likov a sledovateľov vás možno urobia slávnym, ale nie šťastným

Lifestyle

Príbeh o tom, že tisíce likov a sledovateľov na sociálnych sieťach vás možno urobia slávnym, no nie aj bezpodmienečne šťastným. Príbeh o absurdnosti doby, o silných emóciách dospievajúcich, biznise sociálnych médií a ďalších veciach musíte jednoducho vidieť.

Dokumentárny film Lepší profil o sociálnych sieťach a mladom influencerovi, pochádza ešte z roku 2019,  jeho režisérkou je Liza Mandelup, pre ktorú to bola filmová prvotina. Film dokonca získal špeciálnu cenu poroty na filmovom festivale Sundance a rozhodne stojí za pozretie. 

Mohlo by vás zaujímať: Film našich susedov, Kúsky ženy, ako jeden z najlepších na Netflixe v tomto roku: Tvorcovia išli s kožou na trh

Hviezdou online sveta, v skutočnosti vedie jednotvárny život 

Hrdinom pútavého a aktuálneho príbehu je mladý, len 16-ročný Austyn Tester, ktorý túži byť slávny. Preto začne naživo vysielať na platforme YouNow a zdieľať svoj život na sociálnych sieťach. Okrem iného robí rozhovory s mladými dievčatami o ich snoch a ďalšie veci, ktoré majú byť jeho vstupenkou. Vďaka tomu jeho profil sledujú tisícky mladých dievčat, je hviezdou online sveta, pritom v skutočnosti vedie celkom obyčajný, jednotvárny život na americkom vidieku v Tennessee, ktorému chce takýmto spôsobom uniknúť.  Ako si má takýto obyčajný chlapec  z amerického vidieka poradiť so slávou, ktorá si ho na sociálnych sieťach našla? Pre tínedžera to rozhodne nie je ľahké... 

Snaha manažérov a podnikateľov urobiť z influencera obchodný produkt

Okrem Austynovho života sa dokument sústreďuje aj na biznis sociálnych plaforiem, bankovníctvo, obchodnú stránku sociálnych médií. To je v kontraste s vierou v splnený sen, o ktorý sa tínedžer snaží. Film zachytáva realitu spoločností, biznismenov, ktorí zarábajú na týchto mladých influenceroch. Ako manažér, podnikateľ Michael Weist, ktorého úlohou alebo cieľom je pretaviť Austynov potenciál v riadený obchodný produkt. Pričom Austyn chcel len ísť za svojím snom. 

Čítajte tiež: Netflix predstavuje novinku Ako v bavlnke: Krehká Rosamunde Pike v role šikovnej podvodníčky

Sociálne médiá sú dnes rozšírením seba samého 

Pre time.com režisérka dokumentu prezradila, čo ju tak fascinuje na svete súčasných influencerov a čo ju viedlo k natočeniu tejto jej prvotiny: „Emócie, ktoré som cítila počas svojho dospievania, ktoré boli také extrémne v porovnaní s mojím každodenným životom. Pomyslela som si, aké odlišné to musí byť dnes, keď je toľko technológií a sociálnych médií, ktoré sú rozšírením samého seba.“ Mandelup zároveň dáva vo filme priestor aj silnému hlasu dospievajúcich dievčat, ktoré sa cítia, akoby sa o ne nik nezaujímal, nik ich nepočúval, pre ktoré bol Austyn splneným snom, poslucháčom, priateľom, idolom. Presne tak sa totiž cítila ona v puberte a túžila po pozornosti. Austyn s týmito dievčatami, ktoré ho sledujú, zdieľa aj podobný osud... šikanovanie, nevhodné rodinné, sociálne alebo finančné zázemie

Nie sme starí na to, aby sme pochopili ich svetu 

Mandelup tiež apeluje na súčasných dospelých: „Tínedžeri sú emocionálne rovnakí. Túžia po rovnakých veciach ako predtým. Teraz ich iba nachádzajú rôznymi spôsobmi, spôsobmi, ktoré by ste si mali uvedomiť. Nemám rada, keď ľudia hovoria „som taký starý, nerozumiem tomu svetu“... Nájdite si čas a pochopte to, aby ste neizolovali tínedžerov v tomto zmysle. Takto som sa mohla spojiť so všetkými v tomto svete ako outsider. Úprimne som sa to snažila pochopiť. Mohla som preniknúť do svojich vlastných dospievajúcich rokov a pokúsiť sa s nimi spojiť,“ dodala pre time.com. 

Neprehliadnite: Zo slovenskej babky sa stala influencerka. Blue Grandma má na sociálnych sieťach tisíce fanúšikov

Lepší profil je skutočne príznačným a autentickým dokumentom, ktorý je pre niektorých aj svedectvom o absurdnosti doby, v ktorej žijeme. Zistením, že ani tisíce likov a sledovateľov na sociálnych sieťach nie sú zárukou šťastia a spokojnosti.

Trailer k filmu Lepší profil si pozrite tu: