Presunúť na hlavný obsah

Marketingová expertka o Instagrame: Žijeme v dobe, keď influenceri dokážu rozhodovať o tom, čo si kúpite

Kariéra

Žijeme v dobe, v ktorej sociálne siete, hlavne Instagram, udávajú trendy, podávajú informácie a v neposlednom rade dokážu rozhodovať i o tom, čo si kúpite.

Ak máte účet na Instagrame, pojem influencer vám teda nemôže byť cudzí. Rovnako tak ste určite postrehli, že táto platforma je preplnená "skrytými" reklamami, ktoré občas odhalíte, občas nie. Práve za takouto formou reklamy stojí aj agentúra CoolSisterz, ktorej náplňou práce je sprostredkovať job pre týchto influencerov. Respektíve, nájsť klientovi ideálne človeka, ktorý odpromuje ich produkt či službu. Za peniaze. Ako to v realite funguje sme sa porozprávali s jednou zo zakladateliek CooLSisterz, Lenkou Matějkovou. Spolu s Renátou Langmannovou založili spoločný biznis pred troma rokmi. Spolupracujú s navýraznejšími tvárami českej a slovenskej scény ako napríklad Ivana Gáborík, Soňa Skoncová, Zuzana Stráská či Zorka Hejdová.

Prečítajte si: Mafin je slovenská fotografka, ktorej fotky si zamiluješ: Prezradí ti, ako sa vypracovala medzi špičku najlepších

Ako sa vyvinul za posledné dva roky Instagram? V čom ste s agentúrou zaznamenali najväčšiu zmenu?

Instagram sa stal ďalším nástrojom (prostriedkom) marketingovej komunikácie a tiež zdrojom dát. Vyvinul sa... Dnes je to neuveriteľne rýchla a veľmi používaná platforma, zoberte si len, koľkokrát denne idete vy sami na Instagram. Firmy dnes majú samostatné budgety práve na tento druh reklamy. Ale! Nechcú už iba obsah, a to, že je niekto len ich tvárou. Chcú štatistiky - teda vidieť návratnosť svojich investícii. Dnes je už absolútne passé forma spoluprác za barter. Ľudia chcú peniaze, firmy výsledky.

Siete sú presýtené marketingom, influencermi, ktorí propagujú občas až príliš veľa. Dalo by sa povedať, že práve teraz je "zlatá doba" pre takéto marketingové agentúry?

Zlatá doba odštartovala podľa mňa pred dvoma rokmi. Za ten čas sa vytvorila veľká konkurencia, či už na strane agentúr, ale aj influencerov. Stále síce pretrváva, ale je otázka, ako dlho tomu tak ešte bude. Ekonomika je celkovo presýtená podľa môjho názoru. 

Mohlo by vás zaujímať: Slovenky vyrábajú ekologické legíny: Aké boli ich začiatky a čo bolo na vlastnom biznise najťažšie?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa CoolSisterz (@coolsisterzcz),

Ako sa teda dá obstáť v takej značnej konkurencii? Je na našom trhu (slovenskom i českom) skutočné množstvo agentúr, alebo si často firmy riešia spolupráce bez prostredníka - teda napríklad vás?

Každý ponúka niečo. My napríklad veľmi osobný prístup, stratégiu na mieru pre klientov, výber influencerov nielen podľa toho, koľko followerov majú, ale tiež podľa obsahu na ich profiloch. Netlačíme nikoho len preto, že má napríklad 100 tisíc sledujúcich. Chceme, aby jeho / jej obsah ladil so stratégiou klienta. Poznám značky, ktoré si riešia spolupráce napriamo, ale neviem, ako na to potom majú čas. Či už na zadanie, samotné spracovanie štatistík. Myslím, že i pre tieto účely je agentúra ideálny prostredník. Výhodou agentúry je väčších focus a tiež vyhodnocovanie kampane. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa CoolSisterz (@coolsisterzcz),


Pre mnohých by mohla byť vaša práca považovaná za "dream job". Máš pocit, že naozaj taká je? Obnáša niečo, o čom možno nemá človek, ktorý ju nikdy neskúsil, poňatia?

Dream job je asi taký, ktorý ťa baví. A mňa to veľmi baví. Nastavovať, "hrať si" s nastavením komunikácie. Bežnému človeku by to ale malo zostať utajené. Samozrejme, je to niekedy stres. Hlavne kvôli tomu, že ide o prácu s ľuďmi... Ale kolegyňa mi často hovorí, že mám vyštudovanú vysokú školu diplomacie. A práve v tejto práci sa taký postoj naozaj hodí. 

Neprehliadnite: Dizajnérska značka LAFORMELA je dôkazom toho, že lokálna móda si zaslúži pozornosť a miesto vo vašom šatníku

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa CoolSisterz (@coolsisterzcz),

Čo sa deje, ak si klient vyberie influencera, ktorý si vypýta skutočne premrštenú sumu, no klient odmieta zaplatiť viac, aj keď ho skutočne veľmi chce. Platíte občas "zo svojho" v takýchto prípadoch?

Nikdy neplatíme nikomu viac. Nestaviame vzdušné zámky. To je pravidlo, ktorého sa držím. Pokiaľ chce klient niekoho konkrétneho, ozveme sa mu, preberieme cenu a informáciu následne odovzdáme. Je to potom už na klientovi, či chce veľkú časť z rozpočtu stoj čo stoj dať len jednému človeku. Dokážem povedať pre aj proti, ale rozhodnutie nechávam na klientovi. 

Máte pocit, že niektorí influenceri to začínajú zneužívať, resp. majú nenaplniteľné nároky?

Áno. Vytvorila to doba a záujem o spolupráce na trhu spolu s ňou. Je to trochu pretlak. Ale na druhej strane, ja ich chápem. Majú niečo, čo klient chce. Potom to už je o vzájomnej dohode. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa CoolSisterz (@coolsisterzcz),