Presunúť na hlavný obsah

Najpopulárnejšie zmeny v sociálnych médiách: Ktoré budú mať úspech v tomto roku?

Lifestyle

Digitálny marketing a sociálna komunikácia idú ruka v ruke. Nové trendy v sociálnych médiách by mali v tomto roku viesť k efektívnejšiemu a relevantnejšiemu obsahu a k zvýšeniu angažovanosti na strane používateľov aj firiem, ktoré robia biznis.

Používatelia sú aktívnejší, než kedykoľvek predtým 

Zmeny, ktoré už postupne v tomto roku zapracúvajú sociálne médiá, zahŕňajú podľa informácií portálu business2community.com vylepšenia sociálnych trendov, aktualizácie algoritmov, nové nástroje a vylepšené stratégie. V súčasnosti je nevyhnutné, aby sa trendy v sociálnych médiách sledovali a vyvíjali, aby firmy oslovili čo najväčšie publikum, pretože používatelia sociálnych médií sú aktívnejší než kedykoľvek predtým. 

Mohlo by vás zaujímať: Tik Tok sa stáva čoraz populárnejšou sociálnou sieťou. Mladí na nej dokážu zarobiť aj tisíce eur

Živé prenosy sú stále populárne, svoj príbeh už má aj Twitter

Súčasťou takmer všetkých sociálnych médií sú dnes aj živé prenosy, príbehy v reálnom čase... Facebook Live, Instagram Stories, Tik Tok Live... Vďaka takejto forme sociálnej komunikácie, „príbehovým funkciám“, sa komunikácia opäť zmenila, dostala sa bližšie k ľuďom. Najnovšie aj Twitter ponúka takúto funkciu, ktorá sa volá „Flotilla“ a môžete cez ňu zdieľať svoj príbeh, čo aktuálne v danom čase chcete povedať, ukázať, aj na tejto sociálnej sieti. 

Viac ako pol miliardy užívateľov pracuje dnes denne s Instagram Stories  

Príbehy nie sú žiadnou novinkou, ich počiatky siahajú až k Snapchatu, no stali sa takými populárnymi ako aj zverejňovanie príspevkov na sociálnej sieti. Pre firmy je preto dôležité využiť príbeh vo svoj prospech. Respektíve zaujať obsahom v príbehu. Mnoho značiek dnes ponúka počas živých prenosov na sociálnych sieťach špeciálne zľavy alebo produkty, ale ukazujú aj návody, tipy, obsah zo zákulisia a iné informácie, o ktorých si myslia, že používateľov zaujmú. Len pre info... viac ako 500 miliónov používateľov v súčasnosti denne pracuje s Instagram Stories, čo hovorí samé za seba. 

Čítajte tiež: Film Lepší profil vyvolal diskusiu: Tisícky likov a sledovateľov vás možno urobia slávnym, ale nie šťastným

Viete vytvoriť efektívny filter fotografie? 

Obsah, ktorý zverejňujete na svojej sociálnej sieti, by mal odrážať aj povahu digitálneho života. Tzv. Augmented reality (AR) – rozšírená realita sa týka aj interaktívnych fotografických filtrov, pri ktorých si ľudia môžu na svojich fotografiách a videách zvoliť zmenu tváre, pozadia a čohokoľvek iného. Avšak pozor... Viete takýto obsah vytvoriť správne? Ak, áno, potom je vysoko efektívny. Tento faktor je opäť dôležitý aj pre firmy a ich produkty... Napr. McDonalds vytvoril zaujímavý filter s názvom „Spice Zapper“, ktorý používateľom umožňuje vystrieľať  si laserovými lúčmi z očí kuracie nugetky. Originálny spôsob digitálnej komunikácie a zaujatia používateľa, čo poviete? 

Najviac zarobíte, keď ukážete, ako vám produkt zmenil život 

Iné filtre na rôznych sociálnych médiách zase umožňujú používateľom vytvoriť si outfit, make-up a ďalšie, dokonca je virtuálne možné „mapovať“ na telo používateľa. Jednoducho si vyberiete filter v rámci Instagramu, Snapchatu alebo iných sietí a môžete zarábať aj promovaním produktov rôznych firiem. Základom je, aby ste nezabudli dať odkaz na produkt, konkrétne na stránku, kde si produkt môžu ostatní kúpiť. Úplne najlepšie je, keď používateľom a vašim sledovateľom ukážete ako daný produkt ovplyvnil váš život. Úspech viac menej zaručený. 

"Obchodom“ na sociálnych sieťach sa bude v tomto roku tiež dariť

Dnešní používatelia sociálnych sietí aktívne vyhľadávajú nakupujú produkty priamo zo stránok firiem, ktoré majú zriadené svoje účty. Facebook aj Instagram majú svoje „obchody“, stránky s katalógom produktov. Najlepšie na tom je, že používatelia môžu prehliadať produkty a nakupovať na mobiloch bez toho, aby opustili sociálne aplikácie, ktoré majú radi. Facebook obchod sa oplatí založiť značkám, ktoré už majú svoj e-shop, je to pre nich ďalší marketingový nástroj na získanie zákazníkov, ale aj novým podnikateľom, ktorí už majú svoje portfólio produktov a chcú ho predstaviť širšej verejnosti. „Obchodom“ na sociálnych sieťach sa bude v tomto roku tiež dariť. 

Neprehliadnite: Populárny film na Netflixe, Sociálna dilema, nás vyzýva zamyslieť sa: Som alebo nie som tá ovca?