Presunúť na hlavný obsah

Správnymi raňajkami k chudnutiu: Aké si dopriať, aby ste mali dostatok energie, živín a boli zasýtení?

Zdravie a relax

Tiež patríte k ľuďom, ktorí začínajú pracovný deň niekoľkými šálkami kávy namiesto raňajok? Potom vám treba pripomenúť slová našich mám, že raňajky sú najdôležitejšie jedlo dňa. Tu je pár tipov!

Väčšiu porciu jedla si doprajte v prvej polovici dňa 

Podľa oslovenej odborníčky na výživu pre magazín Womenshealth, Amandy Baker, to skutočne tie naše mamy nemysleli zle, keď nám prízvukovali, aby sme nevynechávali raňajky. Prečo? Pretože je vždy lepšie dopriať si väčší kalorický príjem, resp. väčšiu porciu jedla bohatú a pestrú na živiny v prvej polovici dňa než večer alebo neskoro v noci, ako to mnohí z nás zvyknú praktizovať. Preskakovanie raňajok zvyšuje našu šancu, že si doprajeme skorú a nezdravú desiatu. Ak sa naraňajkujeme, pripravíme metabolizmus, dáme telu väčší čas na spálenie prebytočných kalórií než v inú dennú alebo nočnú hodinu. 

Nezáleží len na objeme, ale aj pomere živín

No samozrejme, že nezáleží len na tom, aby ste mali väčšiu porciu raňajok, ale aj na tom, z čoho presne tie vaše raňajky pozostávajú. Raňajky musia byť vyvážené, mať dostatok všetkých základných živín: „Aby boli raňajky zdravé, musia byť vyvážené bielkovinami, tukmi a vlákninou,“ prízvukuje odborníčka Baker pre spomínaný magazín. 

Mohlo by vás zaujímať: Pridajte do raňajok tieto dve zdravé suroviny: Sú bohaté na omega 3-mastné kyseliny a znižujú hladinu cholesterolu

Pre inšpiráciu tu je niekoľko jedál, ktoré si môžete s pokojným svedomím dopriať na raňajky: 

Údený losos s celozrnným chlebom 

Losos obsahuje zdravé omega-3-mastné kyseliny. Doplníte o červenú cibuľu, ktorá má vysoký obsah vitamínu C a vitamínov B. K tomu celozrnný chlieb a dostanete do tele správny pomer živín. 

Grécky jogurt s chia semienkami a čokoládou

Grécky jogurt je bohatý na bielkoviny a kvalitná čokoláda s vysokým obsahom kakaa je skvelý zdroj tuku a cukrov. Chia semienka sú zase výborné na trávenie ako zdroj vlákniny

Čítajte tiež: Máte kontrolu nad tukmi? Schudnite tieto dni posledné centimentre v okolí pásu, budete pôsobiť mladšie

Ovsená palacinka s čučoriedkovým jogurtom

Túto palacinku si upečiete, ak zmiešate ovsené vločky bohaté na vlákninu s gréckym jogurtom bohatým na bielkoviny a čučoriedkami, ktoré sú zdrojom antioxidantov. Všetko vymixujete a hodíte na panvicu. Pár čučoriedok si doložte a zjedzte s palacinkou. 

Pečené sladké zemiaky 

Zemiaky na raňajky? Verte či nie, ale áno. Aj toto je tá správna voľba. Sladké zemiaky si môžete predpripraviť večer a ráno len prihrejete, rozkrojíte a naplníte banánom, maslom, chia semienkami. Skutočne lahodné a výživné, vyskúšajte. 

Kozí syr Quiche so špenátom a sladkým zemiakom 

Kozí syr Quiche je skvelým zdrojom bielkovín a vlákniny. Jedna porcia (28g) tohto kozieho syra obsahuje množstvo bielkovín, zdravých tukov, železa, vápnika, vitamínu A a najmä málo kalórií. So sladkým zemiakom, ktorý si môžete dochutiť možno trocha aj okoreniť, je to ďalšia skvelá raňajková kombinácia.  

Špenátovo-bobuľové smoothie 

Ak si radi doprajete ešte stále populárne smoothie a uprednostňujete tekuté raňajky, stavte na tento recept. Špenát, bobule a grécky jogurt spolu zmiešate, môžete dochutiť medom či iným zdravším sladidlom alebo aj ničím a máte vitamínovú bombu plnú vlákniny a bielkovín. 

Celozrnný toast s arašidovým maslom

Kvalitný celozrnný toast, ktorý dodá telu vlákninu a k tomu arašidové maslo plné zdravých tukov. To je kombinácia potravín vhodná na raňajky. Môžete ju obohatiť o sladké ovocie, napríklad o banán, s ktorým budú tieto raňajky ešte chutnejšie. 

Neprehliadnite: Zdravé raňajky, z ktorých sa priberá najviac: Všímajte si riziká, kvôli ktorým sa rýchlo menia na kalorickú bombu

Vajíčková omeleta so zeleninou 

Akoby to bolo, keby sme nespomenuli aj vajcia. Nielenže do tela dostanete zdravé tuky a vďaka zelenine potrebnú vlákninu, ešte ste aj poriadne zasýtení na niekoľko hodín. 

Tak, čo poviete? Vyskúšate? 

- Najčítanejšie -

Diskusia k článku

comments powered by Disqus